Jag och 1800-talet

Har nyss kollat på ännu ett avsnitt av Wifes And Daughters, och det är en så bra serie så att jag får gåshud!
Men men, jag och 1800-talet som sagt :P
Vill ni veta en konstig sak?
När jag läser om 1800-talet, eller ser filmer, bilder osv, så känns det lite som om jag längtar tillbaka fast jag aldrig har varit med om det.
Haha jag har nostalgi för något jag aldrig har varit med om ;)
Jag menar.. Alla kläder, sättet de levde på, möbler.. Jag blir så lycklig när jag ser det för att jag längtar liksom :)
Tänk att få bo så där "igen"! X3
Jag har en dröm som har hållt i sig sedan jag var liten, och utvecklats sig lite vartefter.

Min dröm är att flytta till Skåne, där jag egentligen kommer ifrån.
Jag ska bo i ett korsvirkeshus med halmtak, mitt i en lövskog för att det är så vackert i dem!
Det är alltid höstlöv på marken året om, och höst är en så vacker årstid! *Vintern är ändå min favorit ;)*
Då vill jag ha en spis som värmer huset, som man samtidigt kan använda som en spis till att laga maten på.
Att använda så lite el som möjligt, istället för lampor ha ljus...
Jag får sluta skriva om det nu, jag drömmer mig bort så lätt ;3
Måste sova nu, tänker gå till skolan imorgon!


Förstår ni varför jag älskar Lolitamodet :)
Godnatt älskade främlingar som läser min blogg :)

/Biz

Kommentarer
Postat av: © ANNAPANNA » Foto, Design & Tävlingar! ♥

Jag har 2 tävlingar i min blogg just nu!

- Vinn en massageolja 100ml, smak av blåbär/lime.

- Vinn en goodiebag med kryddor, teér och och kaffe m.m av ett värde av 150kr.



Gör även designer på beställning :]

Puss från Anna ♥ -> http://akolan90.blogg.se

2009-12-09 @ 22:16:50
URL: http://akolan90.blogg.se/
Postat av: Malin

De är bara såå snygga kläder!!! :)

2009-12-10 @ 19:31:18
URL: http://lillstrumpanmolle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0