Barnvakt del 2

Cornelia (som jag var hos innan) berättade om sin dröm för sin lillasyster Agnes, som blev ytterst intresserad.

Den handlade om en varg som blev fasthållen av människor och svor att hämnas på dem, men såg en dag en flicka gå med en barnvagn, och ville inte skada dem.
Så han gick till en ladugård och hittade inga kreatur eller något, utan kattmat.
Så han åt sig full med kattmat, och bestämde sig för att människorna var egentligen snälla trots allt.
Han plockade med sig maten till sin fru och sina barn, och sedan den dagen så ville bestämde han sig för att aldrig skada en människa.


Min dröm var också lite speciell...

Jag drömde att jag spelade/var med i ett Silent Hill-spel, där jag var tillsammans med några människor, några zombies och en lurvig mans-liknande varelse motsvarande pyramidhead.
Mysigt, ellerhur?
Jag var i ett stort varuhusliknande plejs med en labyrint av hyllor utan något i, yay!
Jag slaysade zombies med en lång pinne, och mina kompisar dog vartefter.
Ibland fick jag även "vara" mina kompisar när de dog.
Den här lurviga killen och jag möttes ett par gånger då han försökte döda mig, och ju mer vi sågs desto mer fick jag reda på om honom, hans bakgrund, varför han var där, etc.
Och ju mer vi träffades, ju mer förälskade blev vi.
(Låter flum och konstigt, men i drömmen var detta fruktansvärt romantiskt^^)
Så, efter en period så blir han mer och mer mänsklig och mindre lurvig och Pyramid-head-ig :)
När jag sa att jag skulle hem, vi skulle ses igen blablabla, så låg Lingo i sin fotölj och tog kort med kameran(!) på Simba, vår älsta katt!
Sen vaknade jag ;D

Vilken dröm tyckte ni mest om? :)
Eller rättare sagt, vilken orkade ni läsa igenom? ;D

/Biz
(Bilder: jagareforbundet.se och wikipedia)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0