Ull i håret och Beppemössa

Hej alla glada söta människor och robotar! <3
Fixade halvfärdigt mina ull-hår-grejer idag, provade dem för första gången. De behöver bara vara lite fler för att jag ska bli helt nöjd :) Större, bättre!



Är iallafall väldigt nöjd med dem.
Anledningen till att jag gjorde dem var för att jag är så sjukt sugen på att skaffa ull dread falls, dvs dreads som man kan sätta i och ta av igen på kvällen. (Se bild nedan, Triplesix, som använder sig av sådant hår.)
Men dessa kostar mycket för mig som är en stackars liten fattig student. D:
Då fick jag idén att köpa ullgarn och virka något liknande! :D


Hehe.

Var utanför Nicolaiskolan i Nyköping idag, det var nämnligen Beppe-mössadagen idag, då alla köper en Beppemössa (se bild nedan) och så får alla skriva någonting på den. Det var riktigt kul, och jag presenterade mig som Batman till vissa människor.
(Någon sa "Det är Robin Hood jag vill ha!" och pekade på mig, då svarade jag med "Men jag är ju Batman." Fick en kul min som svar på det...)
Tyvärr började det regna mitt i alltihopa, och några hade skrivit med vattenlösliga pennor.... Tack regn.
Här är min mössa iallafall:

Åhhå, jag fick veta att det är många som vet vem jag är! Några klev till och med fram till mig och sa "Du är ju den där esteten" och "Jag gillar din stil!", det gjorde mig så sjukt glad!! <3

Åkte sedan hem till en av mina kompisar Tessi och mös med hennes familj framför tv:n. Hade även ett gulligt (men läskigt) marsvin i knäet. :3

Och här är en lite bättre bild på vad jag hade på mig idag, hade inte i ullgrejerna i håret, skulle vara jobbigt att ha mössan på dem liksom. :P

Tröja: Present (Och ett nattlinne btw.)
Shorts: Barnavdelningen på H&M eller Kappahl, har jag för mig.
Strumpbyxor: Åhléns, har jag också för mig.

Ha det härligt!

/Batman

Kommentarer
Postat av: Petra :3

Jag gillar ditt hår jättemycket, och det var en supersmart lösing du gjorde för att fixa ditt hår ♥

Kraaam! :D

2011-05-01 @ 22:11:25
URL: http://sweetpi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0