Här kastar vi lite kroppsdelar här och var.

Jajamensan, ni läste rätt i rubriken.
Eller nja, kanske inte "kasta" direkt, men sedan i måndags har mina halsmandlar fått leta en annan bostadsort!

Det började med att jag hade världens magont och stressmage och allt sånt där, inte på grund av själva operationen, men på grund av droppet. Ni som känner mig vet att jag har en stor nålfobi. Men efter att ha fått lugnande, Emla (bedövande kräm) och en mycket mycket bra läkare, så gick det ganska så bra!

Hon började med att säga att hon vet vad jag går igenom, för att hon själv har haft nålfobi, hon väntade till jag var okej med nålen, och ingen höll i mig! Det här är det bästa sjukhusbesöket jag någonsin har varit med om :) Och för att skryta lite, jag sprang inte iväg och jag höll armen still! :) (Faaast, resten av kroppen sprattlade och jag sa/grät någonting i stil med "Jag vill inte" även när det hela var över...) :P

Det som hände sedan var att jag fick åka runt på en bår, det var faktiskt ganska kul, och åkte till en väntsal, där jag tittade lite närmare på droppet och virkade en smula. (Jag håller på med en filt.) Sedan var det dags för operationssalen, alla hälsade på mig, och jag fick andas in gas. Jag somnade rätt snabbt, för jag kommer inte ihåg att jag avslutade en mening! Nästa grej som jag var med om var att jag vaknade, med blodiga tänder och taskig syn.

Efter några glas nyponsoppa och några tabletter (och några timmar senare) fick vi åka hem.
Men innan vi ens hann lämna sjukhuset domnade mitt huvud, mina ben och armar bort, och sedan kräktes jag. Då fick jag inte åka hem längre, tyckte dem.

Min mor åkte hem, och jag fick tillbringa natten i ett rum med tre tanter som skojade hela tiden om att de skulle ut på krogen och liknande, det var hysteriskt kul! Även där virkade jag lite grann.

Ja, och detta var i måndags till tisdags.
Det som har hänt här hemma är att jag har ätit massor av isglass, nyponsoppa, jordgubbskräm och värktabletter, spelet Fable 2 har även spelats en smula :)

FÖRRESTEN! Var det någon som såg programmet Halv åtta hos mig i veckan? Jag vet att det skriker vuxenpoäng om det programmet, men det var så bra!
En tjej som var med hade en så söt stil, Ulldreads och rosa :)
Hon sitter längst till vänster på bilden här under, bilden är tagen från recept.nu.

Så nu vet ni var jag har varit och vad jag har gjort under "torrperioden" på bloggen :P
Kram på er!
/Biz

Kommentarer
Postat av: Stina

Sv: Nej, det har jag inte sett men jag ska kolla upp det! ^^



Oj, vad läskigt med sprutor och operation! Men bra att det gick bra till slut :D

2011-02-11 @ 09:45:25
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/
Postat av: Therese

Du är för söt Bea <3 Va skönt att operationen gick bra, till slut...! KRAM på dej!

2011-02-11 @ 16:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0