Min lärare trodde att jag var rasist! :O

Efter att ha kollat med min engelskalärare om det var okej att skriva en text som inte överensstämde med egna åsikter, så skrev jag en argumenterande text om varför man borde tycka synd om och hålla med Hitler.
Detta är dock inte så jag tycker, men man fick skriva så om man ville.
Jag tyckte att det var "kul" att skriva från en annan vinkel än ens egen.
En av mina argument var att vi är överbefolkade idag och om alla miljoner männsikor som dog vid koncentrationslägrerna skulle ha levt, skulle vi varit mycket mycket fler människor idag.
(Påminnelse för er som eventuellt missat: detta är INTE vad jag tycker.)
Hon skrev på pappret att det var dåliga argument och att hon inte höll med mig, skällde lite på mig och sa att hon ville prata med mig.
När jag förklarade att jag hade kollat med henne först ändrade hon sig och sa att det var en bra text, och att det var bra struktur.
Jag tänkte lite mer på det...
Om jag nu hade haft de åsikterna på riktigt, hade jag fått IG på uppgiften.
Men när jag sa att det inte var så jag tänkte så var den en bra text...

Får hon göra så?

/Biz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0