Nya bolag - Bra för miljön?

16:53 | måndag 9 november 2009

Nya apotek ger nya sortiment och priser

En skiss över loggan till det nya företaget Apoteket Hjärtat AB. Foto: Fredrik Persson/Scanpix.

I dag blev det klart att fyra bolag tar över drygt hälften av statens 900 apotek när apoteksmarkanden avmonopoliseras. För konsumenterna blir det skillnad på flera sätt, bland annat i sortiment och priser.

Källa:  http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=3226360

 


 

Själv tycker jag att det är dåligt, inte bara med apoteken.

Eftersom att det nu kommer att bli andra bolag som får konkurera kommer det antagligen bli som så att du väntar på bussen och har ett speciellt busskort.

Flera bussar åker förbi dig som åker till samma ställe, men du kan inte gå på för att du har fel busskort.

Min pojkvän var med om det här när han var i England, där de har detta systemet.

Och nu kommer det nya järnvägs"märket" också, Veolia.

Hur bra är det för miljön undrar jag?

Självklart är det inte dåligt för miljön med fler apotek och så, och priserna kommer absolut bli bättre.

Det jag tänker på är bara, "Vad händer sen?"

Vad tycker ni om avmonopolisering?

/Biz


Kommentarer
Postat av: Dahlman

PJOO.....Jag visste inte att apoteket ska skrivas av till anndra företag =C



det är säkert en massa dåliga saker som kan hända som att företagen beställer från olika levrantörer så det kan vara så att kännda märken som ALVEDON kan vara svårt att få tag på så man måsste gå till en annan butik för att hitta det märket och dom kan även spara penger genom att köpa in och sälja medesin som inte är lika bra som vi har nu bara för att spara penger.



Det posetiva är att priserna kan gå ner men jag anntar att de flästa butiker kommer ha samma pris som vi har ni men vissa kommer ha billigare tror jag.

2009-11-11 @ 04:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0