Städat ur garderoben och sett mig själv i spegeln

Hittade inte tröjan jag ville ha idag - igen.
Då är det dags att städa i garderoben! Och en stor ÖB-kasse blev proppfull av kläder jag inte kunde/ville ha längre. Skönt med lite spejs :)
Såg mig själv i spegeln idag och fick en smärre chock - jag har fått vuxna drag i ansiktet.
Allt barnsligt är puts väck, jag ser faktiskt vuxen ut på riktigt. Och för första gången på mycket länge kan jag nu säga att jag ser helt okej ut, kunna gå i mer figurformade kläder utan att skämmas och hänga med huvudet för att slippa blickar från folk runtomkring mig. Jag har alltid tänkt att de tänker "Oj, som hon ser ut!" "Kan man verkligen ha den där frisyren?" "Vilken krokig näsa hon har." osv.
Men nu har jag växt i näsan, jag har sträckt på ryggen, och nu när jag har huvudet högt kan jag se hur killarna verkligen vänder sig om för att se på mig.
Detta är tack vare mina vänner och den nya skolan, här är mobbningen nästintill obefintlig, och ingen ger dumma kommentarer om man har en Bad hair day.
Jag trivs med mig själv nu, och jag är gladare än någonsin!

BTW
, detta är min plan för utklädnad på Uppcon i helgen.
Självklart ska dockan med ;)
/Biz


Kommentarer
Postat av: Issa

Heja Bea! Kawaii! <3<3<3

2010-04-06 @ 23:05:15
URL: http://issabelletje.blogg.se/
Postat av: Louise

Va bra att du trivs med dig själv!

Känner nästan detsamma med mig, när det gäller nya skolan. Vart mobbad på långberg , men nu är det borta :D

Fast har fortfarande grymt låg självkänsla och självförtroende...

2010-04-07 @ 17:56:59
URL: http://louiseeleonoras.blogg.se/
Postat av: Tilda

söööt =) du ser ut som en docka!

2010-04-07 @ 22:10:02
URL: http://sweetstreet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0