10 citat jag aldrig glömmer

Det händer ibland att folk säger något tokroligt som man bara tänker att "Det här ska jag inte glömma!" Här är mina tio favoriter av roliga citat, ha så kul!




1) Mamma och jag gick utanför IKEA och mamma fick syn på IKEA-flaggan.

Mamma
: Så rött hår du har! Det är nästan lika gult som den där flaggan!

2) Min mor och jag kollar på en deckare på tv där man ser en kille som ligger död på marken.
Mamma: Ligger man så där så har man trillat uppifrån!

3) Ännu en gång, min mor och jag går på stan och en hund plus ägare går förbi oss.
Hunden snarkar konstigt med näsan.
Mamma: Vad gulligt eran hund pratar!
Ägaren: Nej, han har en tumör i näsan.

4) Jag försöker ge min bror betalt för att han hade köpt någonting åt mig.
Ulf: Jag gillar inte femtilappar. Folk har dött av såna femtilappar.

5) Pappa, jag och syster ska beställa pizza, då servitören säger att pappa får beställa precis vad han vill.
Pappa: Då vill jag ha tomteskägg och renskött.
Paus.
Pappa: Nä, tomteskägg är så jobbigt. Fastnar mellan tänderna.



6) Mammas pojkvän försökte få mig att äta ost.
Bertil: Osten känns som en smekning av Dahlman. (Min pojkvän.)
Jag: Det tror jag inte.
Bertil: Jaså, har han nariga händer?

7) Mamma, jag och Bertil sitter i bilen på väg till affären när vi ser en bil som kör väldigt sakta.
Bertil, mycket entusiastiskt: Nej men titta! Det är ju en gammal man som kör! Tänk så kör vi på han, då dör han.

8) Jag stod i kön till pressbyrån och "råkade" lyssna på killarna framför mig's konversation.
Kille 1: Vem är Einstein?
Kille 2: Han som uppfann glödlampan.



9) När jag gick i sexan "bråkade" jag och min kompis med varandra.
Jocke: Tjejer i videospel har alltid stora tuttar. Då kan inte Bea (jag) vara med, för hon har för små.
Jag: Vad bra, då kan du vara med då.

10) Mina föredetta klasskompisar pratade med varandra.
Tjejen: Jag måste till apoteket och köpa huvudvärkstabletter, för jag har canser.
Killen: Jaså, så här års?


Vilket citat glömmer ni aldrig?
PS: Hoppas att ni uppskattar bilderna på mina kusiner och klasskamrater :)

/Biz

Kommentarer
Postat av: Heidi.Kattfamiljen

Japp man blir väldigt ledsen och arg när man får höra Findus öde. Jättebra att du bjuder in fler till gruppen. Ju fler desstå starkare. Då kanske vi kan få en förändring i lagen att det måste bli annorlunda rutiner.

2010-08-09 @ 18:25:38
URL: http://kattfamiljen.se
Postat av: pelle

Hahahahha! Din mamma verkar ju skitgrym! Fler sådana här citat!

2010-08-10 @ 20:52:21
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0