Men Biz, var har du hållt hus?

Jo, idag har jag sovit till halv tolv, och sedan dragit iväg till stan med min mor och hennes pojkvän! (Lingo fick vara hemma)
Och jag handlade praktiska saker :D
Och hör och häpna... Jag har handlat något dyrt!
En vinterjacka för 900 kr*! Inte likt mig, men jag behöver den verkligen.
Fördelar:
Riktigt varm
Den är VIT! :D (Hittar nästan aldrig vita vinterjackor)
Täcker hela kjolen
Jag kan ha kjol under! (Den tar bort lite av puffet, men det syns iallafall lite :P)
*Ahem, min mor hjälpte mig att betala hälften :P
Den är i strl 38, men det var den enda där, och det märktes inte att den var så stor :) Jag har ju strl 34...
Iallafall, inhandlad på Intersport :)
Jag som var så skeptisk för den affären! "Jag kommer inte hitta någon jacka där som får plats med kjol under, Intersport är ju bara praktiska och alla jackor är fyrkantiga..." Tji fick jag :P

SEN köpte jag ett paraply med inbyggd ficklampa. Behöver jag ens säga att det var ett rosa paraply med my little ponys på? :P
(Rainbow Dash, Sweetie Belle, Pinkie Pie, Toola Roola, Scootaloo, Cherilee, Starsong)
Den kostar 60 kr på Rusta, rea på leksaker ;)
Sedan inhandlades ett nytt minneskort för 200 kr på Elgiganten till min kamera, så att jag kan ta lite fler bilder än 12 stycken nu :D
Efter att ha handlat nödvändigheter åkte vi till Choy's Garden, en Kinarestaurang i Nyköping, och åt Dagens Måltid, bestående av Vårrullar, Kyckling med Cashewnötter, Biff, Bambuskott, Ris och Friterade Räkor i Sötsur Sås :D
Till efterrätt åt vi varsin friterad banan med glass och sirap, om nom nom :3
Alla pengar jag handlade för var julklappspengar jag har sparat, och mamma och Bertil fick presentkort på Choy's. Billig och lyckad dag för oss^^
Vad har ni gjort idag?

/Biz

Kommentarer
Postat av: Marika, Totoro & Dollie

Gullig jacka! Jag hade precis samma fördomar om Intersport-jackor hihi ^-^

Gott med vårrullar, mmm :)

Ikväll blir det film för min del, och mys med waworna!

Kram

2010-01-09 @ 19:45:41
URL: http://iloveto.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Men himmel för paraplyet, gud vad jag älskade de där ponnysarna när jag var liten! Kan inte du göra ett inlägg med dina favvo-My little pony:sar??

2010-01-09 @ 21:55:44
URL: http://enoughisenoug.blogg.se/
Postat av: lovisa

grattis till ett bra jack-köp, den passar dig jättebra!

2010-01-10 @ 02:23:24
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0